Ik heb een splinternieuwe Asrock ION 330 HT. Nu wilde ik er een tv-kaartje aan hangen. Mijn vraag: Wat is een goede (externe) tv-kaart voor deze machine? Het liefst met twee tuners. Ik wil de XBMC Live v4 van Piethein of, zodra ie uitkomt v5, gaan draaien.
XBMCFreak Forum » Hardware
Tv kaart voor ION 330 HT met XBMC Live?
(8 posts)-
Posted 6 months ago #
-
Ligt eraan wat je ermee wilt, welke software en wat is het ingangsignaal, dvb, coax? XBMC doet niet zoveel met een tv-kaart. Zul je toch iets van MythTV moeten installeren. Je zult op het forum van MythTV dan ook een beter antwoord krijgen welke tv-kaart je het beste kunt gebruiken.
Posted 6 months ago # -
Het ingangsignaal wordt analoog coax. Dus als ik het goed begrijp moet ik dan sowieso naar linux, en dan XBMC en MythTV installeren?
Posted 6 months ago # -
Je zult merken dat het erg lastig wordt om een USB ontvanger voor analoge kabel te vinden.
Ik heb deze: http://www.kieskeurig.nl/tv-kaart/asus/my_cinema_u_3000_hybrid/268237/ en die werkt perfect (plug & play) onder Windows, maar onder Ubuntu krijg ik alleen het DVB-stuk werkend.
Posted 6 months ago # -
Idd, mythtv werkt dan als een tv-server en met xbmc kun je er dan als client mee connecten.
Posted 6 months ago # -
Bedankt voor de tip.
Ok, dus analoog wordt niks begrijp ik, ik zal me eens moeten gaan verdiepen in DVB-T. Digitaal via de kabel komt hier via 'onze' Ziggo en z'n arrogante eigen standaarden, dus dat zal ik wel kunnen vergeten...Posted 6 months ago # -
Volgens mij heeft Terratec zo'n apparaat waarin je een chipkaart kunt steken, zoals bij Digitenne.
Hebbes: Review op hardware.info
Wel dure jongens... :SDit apparaat is volgens mij ook compatible met MythTV.
Posted 6 months ago # -
Ja hoor, dat wordt 'm, en wel de H7 dan, om precies te zijn. Compatible met MythTV en via een abonnement alle zenders van Digitenne...En zelfs met Ziggo als ik er een Alphacrypt in zet! Inderdaad niet goedkoop, maar ja, wat moet je.
Bedankt voor alle hulp, en BillsGate vooral, voor de link.
Posted 6 months ago #
Reply
You must log in to post.